zondag 22 november 2009

De voorbereidingen

Inmiddels zijn zowel het intercontinentale ticket als alle binnenlandse vluchten geboekt. Alle hotels / poussada's zijn inmiddels bevestigd via de reisorganisatie.
Deze reis heb ik dit keer niet geboekt bij één van de bekende reisorganisaties, maar bij http://www.brazilieonline.nl/, en zij boden zgn. bouwstenen aan. Voor deze trip kwam dat prima uit, en door de bouwstenen is de reis ook flexibel. Telefonische contacten met deze organisatie waren goed, en zij waren ook enthousiast over Brazilië.
Alleen de laatste dagen - op het eiland Morro de São Paulo, voor de kust van Salvador - heb ik alles zelf geregeld. Een poussada aan het 3e strand en voor het bezoek aan de trouwerij daar een poussada in het dorp.



De globale route die ik de komende weken ga doen - en zoals ingetekend op Google Maps:
A = Rio de Janeiro
B = Parati
C = São Paulo
D = Foz do Iguazu
E = Olinda (Recife)
F = Salvador en Morro de São Paulo

Doe je dit per auto dan is het slechts 5800 kilometer en doe je er volgens Google Maps meer dan 3 dagen over.

Om je een idee te geven van de afstanden tussen de verschillende plaatsen: van Rio de Janeiro naar São Paulo (A naar C) is 550 kilometer. Hemelsbreed is het van Foz naar Recife (D naar E) ongeveer 3400 kilometer, met het vliegtuig is het 5 1/2 uur vliegen.vakantierichard

1 opmerking:

Luz2007 zei

Hey Richard, ik wens je een goede reis morgen en ik zie je wel in Salvador!
Groetjes, Conny